Instrukcja

Komplety (Receptury)

Podstawą do zdefiniowania kompletu/receptury jest istnienie w systemie towaru, w którego skład wchodzą poszczególne elementy oraz towar, który stanowić ma samą część/składnik. Dodanie towaru do systemu zostało przedstawione w poprzednim rozdziale – Towary.

Zdefiniowanie „Kompletu” możliwe jest po wejściu w zakładkę System ⟶  Towar ⟶  Towar (1.), wskazaniu towaru, dla którego chcemy utworzyć recepturę (2.) i skorzystaniu z przycisku [Komplet] (3.).

Aktualizacja utworzonego w systemie POSonline towaru o recepturę

Uwaga! Innym sposobem zdefiniowania kompletu w towarze jest wejście w daną pozycję towaru – poprzez kliknięcie jej nazwy lub ikony folderu znajdującej się na końcu wiersza danego towaru. Dalej postępujemy jak opisano poniżej.

Przycisk „+” umożliwia dodanie nowej pozycji w komplecie/recepturze (4.). Należy wskazać towar – wybierany z listy dostępnych towarów w POSonline (5.). Jednostka miary zostanie automatycznie zaczytana z systemu. Następnie wskaż ilość towaru (wskazanego w polu 5.) wchodzącą w skład kompletu/receptury (6.).

Uwaga! Znakiem interpunkcyjnym przy określaniu ilości jest kropka „.”. 

Definiowanie części/składników kompletu w towarze

Przykład pozycji wchodzącej w skład kompletu/receptury zawarto na powyższym rysunku (7.).