Warunek
Pierwszym krokiem do zdefiniowania definicji ceny warunkowej jest ułożenie warunku. W zakładce System ⟶ Dokumenty ⟶ Warunek, wprowadzamy nowy warunek, poprzez naciśnięcie przycisku „+” (1.). Wprowadzamy nazwę i opis warunku, po czym zatwierdzamy wprowadzone dane przyciskiem zapisu (ikona dyskietki, 2.).
Uwaga! Aby określić warunek użytkownik musi mieć nadane uprawnienie numer 341 „Warunek”.
Po dodaniu nazwy i opisu warunku trzeba dokonać jego definicji – w tym celu rozwijamy trójkąt znajdujący się po lewej stronie nazwy warunku (3.), następnie korzystamy z przycisku „+” (4.) po czym zapisujemy dodany wiersz przyciskiem zapisu – ikona dyskietki (5.) wówczas tworzy się warunek pusty, który zawsze jest prawdziwy (Zawsze prawda - pozycja pusta).
Po rozwinięciu warunku Dzień tygodnia definiujemy wybrany dzień tygodnia, w którym obowiązywać będzie dana promocja. Klikamy przycisk „+” (6.), następnie określamy dzień tygodnia (7.). Dni, w których nie ma obowiązywać rabat pozostawiamy bez zmian.
Rozwijamy warunek Godzina obowiązywania, gdzie definiujemy godzinę od i do której ma obowiązywać warunek. Klikamy przycisk „+” (8.), następnie określamy czas rozpoczęcia (9.) oraz zakończenia obowiązywania promocji (10.).
Określenie godzin może odbywać się poprzez kliknięcie ikony zegara znajdującej się na końcu pola (9., 10.) i wybranie danej godziny z listy rozwijanej (dostępne godziny: pełne, przyrastające o pół godziny). Istnieje możliwość podania indywidualnie określonych godzin poprzez wpisanie ich po kliknięciu w obszar pola (9., 10.), należy jedynie pamiętać o poprawnym formacie wprowadzanej godziny, na przykład 7:37 – rozdzielającym znakiem interpunkcyjnym musi być dwukropek, pomiędzy godziną i minutami a dwukropkiem nie można postawić spacji.
Uwaga! Jeśli godziną końcową jest 19:00, to każdy paragon/faktura rozpoczęty po godzinie 19:00 (np. o 19:01) będzie mieć ceny normalne, nieobniżone. Dlatego w przypadkach, gdy godziny otwarcia wydłużają się, warto ustawić margines bezpieczeństwa, na przykład 19:30.
Po rozwinięciu warunku Oddział definiujemy wybrany oddział, w którym obowiązywać będzie dana promocja. Klikamy przycisk „+” (11.), następnie określamy oddział (12.), wybierając odpowiednią pozycję z listy rozwijanej.
Uwaga! Skutkiem nieokreślenia oddziału będzie obowiązywanie promocji danego cennika w każdym z istniejących w bazie oddziałów.
W przypadku potrzeby edycji nazwy czy opisu warunku należy kliknąć przycisk edycji znajdujący się w ostatniej kolumnie na wysokości wybranego wiersza (13.). W celu edycji samych szczegółów warunku należy rozwinąć trójkąt znajdujący się po lewej stronie nazwy warunku (14.), a następnie rozwinąć trójkąt znajdujący się po lewej stronie szczegółów warunku, określonych w kwadratowych nawiasach (15.). Po wyświetleniu się zakładek z warunkami Dzień tygodnia, Godzina obowiązywania oraz Oddział możemy edytować istniejący warunek, bądź usunąć go (16.) i stworzyć nowy warunek dla wybranej przez użytkownika zakładki, według instrukcji opisanej w tym podrozdziale.
Usunięcie tak stworzonego warunku (17.), składającego się z poszczególnych warunków szczegółowych odnoszących się do konkretnych oddziałów, dni oraz godzin obowiązywania promocji, jest możliwe jedynie w przypadku, gdy warunek nie został przypisany do żadnego cennika. W przeciwnym wypadku, należy edytować cennik, bazujący na warunku, który chcemy usunąć i wyczyścić pole Warunek (Handel ⟶ Cennik ⟶ Cennik ⟶ „Edytuj” wiersz z wybranym cennikiem). Po wykonaniu takiego zabiegu możliwe będzie usunięcie warunku (System ⟶ Dokumenty ⟶ Warunek ⟶ „Usuń” wiersz z wybranym warunkiem, 17.).