Case Study Big Bonjour

Case Study Big Bonjour

O kliencie:

Big Bonjour to firma z branży spożywczej posiadająca piekarnię oraz kilkanaście punktów sprzedaży w stolicy wielkopolski – Poznaniu. Głównym celem firmy jest produkcja, a co za tym idzie również promocja najwyższej jakości francuskich wypieków, między innymi chleba, bagietek czy bułek. W punktach sprzedaży sprzedawane są nie tylko wypieki, ale również importowane i wyselekcjonowane towary, takie jak konfitury, herbaty, oleje, oliwa czy przyprawy. Tym samym firma Big Bonjour staje się liderem na rynku spożywczym wśród wielkopolskich piekarń, posiadająca sieć powiązanych sklepów, oferująca szybkorotujące, wysokiej jakości produkty.

Wyzwanie:

Naszym zadaniem było stworzenie aplikacji sprzedażowej sprzężonej z systemem magazynowym i analitycznym. Aplikacja miała przesyłać aktualne dane sprzedażowe właścicielowi lub osobie upoważnionej. Z racji tego, że niektóre punkty są niewielkiej wielkości, zlecający nie chciał wielkich kas, komputerów czy serwerów do obsługi sprzedaży. Program sprzedażowy musiał być bardzo prosty w obsłudze. Musieliśmy poznać również specyfikę rynku FMCG. Przy powstawaniu aplikacji zwrócono szczególną uwagę na to, żeby zaoferować narzędzie do analityki sprzedaży. Nie bez znaczenia również jest serwis, który prowadzimy 24 godziny na dobę. Stworzenie bezpiecznego zaplecza technicznego było dla nas priorytetem.

Cel działań

  • Stworzenie oprogramowania do obsługi sprzedaży w wielu punktach,
  • System działający w tzw. chmurze, bez potrzeby instalowania komputerów,
  • Stworzenie interfejsu, który będzie działał na smartfonach oraz tabletach,
  • Integracja oraz wdrożenie we wszystkich punktach,
  • Możliwość uzupełniania systemu sprzedaży systemem magazynowym,
  • Analityka sprzedaży oraz funkcje indywidualne (na życzenie).

Nasz produkt – POSonline

Zdecydowaliśmy się napisać aplikację sprzedażową zupełnie od podstaw, specjalnie dostosowaną do potrzeb klienta. Ujęliśmy wszystkie niezbędne funkcje, ale i również zaproponowaliśmy swoje. Nasze wieloletnie doświadczenie w produkcji oprogramowania dla firm pozwoliło nam zaproponowanie ciekawych i potrzebnych funkcji takich jak np. automatyczna integracja z Urzędem Skarbowym, pobieranie danych kontrahentów do faktur z GUS itp. Mamy również doświadczenie we wdrażaniu programów magazynowych (WMS). POSonline jest zintegrowany z autorskim systemem WMS. Zdecydowaliśmy się również na zaprojektowanie oprogramowania w tzw. chmurze, gdzie głównym urządzeniem do obsługi sprzedaży będzie tablet z bezprzewodowo podłączoną drukarką fiskalną. Dzięki temu ułatwiło nam to wdrożenie i serwis systemu, ale przede wszystkim zminimalizowało do minimum naukę systemu. Intuicyjna aplikacja nie przysporzyła pracownikom żadnych problemów.

Dziennie nasz system obsługuje kilka tysięcy transakcji. Wszystkie informacje są widoczne natychmiast na koncie administratora. Są w odpowiedni sposób sformatowane, tak aby jak najszybciej wyciągnąć wnioski i wdrożyć niezbędne zmiany.

Wywiad